wt. Gru 10th, 2019

Badania ilościowe – czym są i jak pomogą Twojej firmie?

3 min read

Wiedza na temat rynku, klientów oraz konkurentów jest niezwykle istotna z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstwa. Dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się zgłębić tę wiedzę i stawia na kompleksowe badania marketingowe – dzięki nim łatwiej dopasować ofertę do potrzeb klienta, zidentyfikować target firmy i oczywiście nawiązać skuteczną rywalizację z konkurencją. Jednym ze sposobów na pozyskanie wiedzy są badania ilościowe – sprawdź, co warto o nich wiedzieć!

Czym są badania ilościowe?

Badania ilościowe to jedne z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych badań marketingowych, które pozwalają na zdobycie wielu istotnych informacji, przyczyniających się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzięki nim możliwe jest uzyskanie odpowiedzi na to, jak często dane zjawisko zachodzi w konkretnej zbiorowości – odpowiadają na pytanie „ile?” i dostarczają odpowiedzi na pytania, takie jak:

  • Ile osób zna ofertę Twojej firmy?
  • Ile osób kojarzy Twoją markę?
  • Ile osób jest zadowolonych z Twoich produktów/usług?
  • Ile osób jest niezadowolonych z Twoich produktów/usług?
  • Ile osób woli Twoją ofertę od oferty konkurencji?
  • Ile osób woli ofertę konkurencji od Twojej oferty?
  • Ile osób chętnie skorzystałoby z Twojej oferty podobnie?
  • Ile osób nie skorzysta ponownie z Twojej oferty?

Dzięki uzyskanym odpowiedziom, możliwe jest zdobycie bardzo rozległej wiedzy na temat tego, jaką opinią cieszy się marka, jak klienci postrzegają jej produkty i usługi itd. To z kolei może przyczynić się do lepszego, skuteczniejszego działania i spełniania oczekiwań większej liczby klientów.

Kto powinien przeprowadzić badania ilościowe?

Przeprowadzanie wszelkiego rodzaju badań marketingowych może być kosztowne i czasochłonne, jeżeli organizowane są w obrębie przedsiębiorstwa. Dlatego też warto wyjść poza firmę i skorzystać z usług zewnętrznych – warty polecenia jest np. outsourcing call center, oferowany przez doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, kontaktujących się z klientami telefonicznie (i nie tylko!).

Firmy takie podchodzą do każdego klienta w pełni indywidualnie, co oznacza, że tworzą strategię działania dopasowaną do jego potrzeb i celów biznesowych. Wykorzystują odpowiednie narzędzia i są w stanie pozyskać wszelkie informacje szybko oraz skutecznie. Ty z kolei możesz w tym czasie skupić się na swojej podstawowej działalności – otrzymujesz gotowe rozwiązanie, z którego skorzystasz tak, jak tylko będziesz chciał.

Czy warto postawić też na badania jakościowe?

Oczywiście badania ilościowe to niejedyne, jakie można przeprowadzić, w celu zdobycia różnych, istotnych dla przedsiębiorstwa informacji. Ich doskonałym uzupełnieniem są np. badania jakościowe, które często przeprowadza się równolegle – w ten sposób można otrzymać pełen obraz rynku i przedsiębiorstwa. Badania jakościowe odpowiadają na pytania „jak” i „dlaczego”, w związku z czym pozwalają poznać motywacje klientów.

Dzięki nim dowiesz się dlaczego klienci podejmują takie, a nie inne decyzje, jakie emocje towarzyszą im podczas korzystania z produktów lub usług, a nawet co zmieniliby oni w ofercie Twojej firmy. W ten sposób otrzymujesz pełniejsze dane i gotowe rozwiązania, które wystarczy wdrożyć. Postaw na zaufane usługi call center i rozwijaj swoją firmę – dzisiaj jest to o wiele łatwiejsze i szybsze!

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.