pon. Sie 10th, 2020

Z jakich powodów, prowadzenie firmowego bloga przekłada się na pozycjonowanie witryny internetowej?

3 min read

Fakty są takie, że za pomocą bloga firmowego, jesteśmy w stanie zwiększyć widoczność naszej strony internetowej. Dodatkowo, blog firmowy jest bardzo skutecznym narzędziem content marketingu, a to przecież jedna z lepszych form, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów.

Firmowe blogi wcale nie muszą oznaczać kupowania domeny zewnętrznej, gdyż mogą one funkcjonować jako element już działającej strony, a nawet sklepu internetowego. Sporo osób zastanawia się jeszcze, czy założenie bloga to w ogóle opłacalne rozwiązanie. Jeżeli tylko konieczne jest skuteczne pozycjonowanie blog będzie doskonałym elementem, który wesprze ten skomplikowany proces.

Artykuły, które są w pełni unikalne i wartościowe

Firmowy blog jest doskonałym narzędziem do tego, aby tworzyć unikatowe treści, a prawdą jest, że te cenią zarówno użytkownicy sieci, jak i same wyszukiwarki. W związku z tym, należy szczególnie postarać się o to, aby na naszym blogu firmowym, publikowane były wyłącznie wpisy autorskie i niepowtarzalne.

Pamiętajmy o tym, że bardzo poważnym błędem jest publikowanie informacji powielanych, znajdujących się już na innych stronach, a nie jest to jedynie związane z zadowoleniem odbiorców, ale też wobec Google. Jeśli nasz firmowy blog zawiera sporo skopiowanych treści, a zatem duplicate conten, o wiele lepiej będzie w ogóle go nie zakładać. Praktyki tego typu sprawiają, że zachodzi ryzyko otrzymania bardzo poważnej kary od Google, a skutkuje to pojawieniem się na stronie filtra, który może mocno obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania, bądź też całkowicie ją wykluczyć.

Wzrost liczby odwiedzin na stronie z samej wyszukiwarki

W kwestii pozycjonowania blog powinien otrzymywać od nas stała dawkę wartościowych artykułów, które dodatkowo posiadają również zdjęcia oraz infografiki, gdyż to znacząco podnosi szansę, że ta stanie się lepiej widoczna dla tych, którzy mogą zainteresować się ofertą. Ciekawe treści są zwykle przyczyną powiększonego ruchu na stronie. Ponadto, wyjątkowo bardzo cenią to internauci oraz sama wyszukiwarka Google. Znaczy to nie mniej nie więcej, że strona rozwija się w dobrym kierunku.

Aby w pełni zmaksymalizować ilość wejść prosto z wyszukiwarki, konieczne jest prawidłowe komponowanie tytułów. Spróbujmy dowiedzieć się, co jest celem poszukiwań użytkowników, a także w jaki sposób pytają i z czym mają problemy. Nawet to, może okazać się świetnym tematem na artykuł. Dzięki chwytliwym nagłówkom, rosną szansę na to, że liczba wejść na stronę z wyszukiwarki będzie większa.

Długi ogon, czyli frazy long tail…

Internauci, którzy poszukują informacji, zwykle pytają za pomocą kilku wyrazów. W związku z tym, warto posługiwać się dłuższymi frazami w rozbudowanych wpisach, a to też bardzo dobrze jest widziane przez Google. Z uwagi na to, opłaca się zrezygnować z fraz dwuwyrazowych, a zastąpić je tymi o wiele bardziej rozbudowanymi. Jeśli będziemy tworzyć „długi ogon” czy też long tail, przyczynimy się do poprawy pozycji naszego bloga, w wynikach wyszukiwania. Mimo tego, że proces ten jest długofalowy, warto poświęcić mu czas, gdyż wszelkie wpisy mają wpływ na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Lepsza pozycja, dzięki starszym artykułom blogowym?

Decydując się na rozwiązanie jakim jest blog, pozycjonowanie może okazać się wieloetapowe. Duża liczba interesujących wpisów, może działać jeszcze po publikacji. Pamiętajmy jednak o tym, aby je aktualizować, niezależnie od tego, kiedy te powstały. Najlepiej, aby artykuły były uniwersalne. Najlepiej, jeśli nie dezaktualizują się one po miesiącu lub dwóch, a jeśli nawet, zostawmy sobie możliwość ich aktualizacji. Dzięki temu, nasz wpis będzie nadal przyciągał użytkowników i będzie on trafiał do nich jeszcze sporo po publikacji.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.